Hoppa till innehåll

Tack och adjö!

20 april, 2010

Inom kort sällar jag mig till pendlarskaran, har fått ett långvarigt uppdrag i Stockholm. Det ska bli enormt roligt, men samtidigt tufft. Jag har kunnat rå över min tid i det närmaste helt fritt i över ett år, och nu blir det tidiga morgnar och ganska sena kvällar. Plus att jag ska sätta mig in i helt nya arbetsuppgifter!

Därför lägger jag nu ner Mariefredsmammans blogg. Eller: jag söver i alla fall ner henne på obestämd framtid. Jag kommer inte att kunna lägga ner den tid och energi jag önskar i fortsättningen. Och det funkar inte alls bra för mig, eftersom jag vill kunna ge 110 % när jag engagerar mig i något.

Jag hoppas att Mariefredsmamman på den här korta tiden i alla fall fått någon tidigare motsträvig politiker att inse att bra skolmat är en grundförutsättning för att våra barn ska ha en hälsosam utveckling, både mentalt och fysiskt sett. Givetvis hoppas jag att kampen för bra skolmat fortsätter! Att skolmaten kommit upp på den politiska agendan råder det inget tvivel om, men för att politikerna inte ska glömma bort det, måste de ständigt påminnas.

Några tycker nog att det är ganska skönt att Mariefredsmamman tystnar 😉 , men jag har hela tiden känt uppskattning och fått stöd från många. Och det har varit skitkul!

Vi får se om vi ses här igen,
/Bitte

20 kommentarer leave one →
  1. Claes Eriksson permalink
    20 april, 2010 17:06

    Jag är övertygad om att du gjort skillnad på denna korta tid.
    Tillhör dom som kommer sakna Mariefredsmamman, fast vi kan ju faktiskt tjöta irl 🙂
    Lycka till med det nya uppdraget!
    /Claes

    • Bitte permalink
      20 april, 2010 18:35

      Tack Claes! Och vi lär säkerligen ses irl 😀

  2. Karin Larén Hallström permalink
    20 april, 2010 19:35

    Samma här! Diggar (förlåt kunde inte låta bli när det kom upp i huvudet) särskilt scoopet om Skolmatsrådet. Skrämmande vilka svar barnen fick.

    • Bitte permalink
      20 april, 2010 21:06

      Tack Karin! Ja, att läsa det protokollet var nästan en surrealistisk upplevelse…. Men jag tror att det har blivit bättre, det kändes iaf så när jag var på kostråd nyligen.

  3. 20 april, 2010 21:34

    Tack för den tid som varit! Stimulerande, kunnigt och intressant! Välkommen åter till Sybehörsrymden när andan och tiden faller på!

  4. Arne Arvidsson permalink
    20 april, 2010 21:40

    Bara tråkigt att det inte blev längre. Lycka till med dina nya utmaningar.

    • Bitte permalink
      21 april, 2010 07:33

      Det tycker jag också, Arne. Men vem vet – kanske Mariefredsmamman kommer tillbaks på endera sätt när jag kommit in i mina nya rutiner? Fast just nu känns det som om jag inte kommer att ha tid för något annat än att resa, jobba, äta och sova 😉

  5. 20 april, 2010 23:00

    Hej!

    Kommer att sakna din blogg. Dig räknar jag dock med att få se flera gånger IRL:-).

    Kram og klem

    • Bitte permalink
      21 april, 2010 07:34

      Det gör vi säkert, Margit! Klem på dig, du 😉

  6. 21 april, 2010 07:32

    Tack själv, Bitte!

    Du har gjort en fantastisk insats genom att elda på alla inblandade – i alla läger.

    🙂

    • Bitte permalink
      21 april, 2010 15:23

      Men herreminje – jag hade ju missat dig, André 😮 Tack så mycket!

  7. MiaP permalink
    21 april, 2010 14:16

    Du valde ju rätt dag att stänga ner, hoppas att du hann se tv4 i morse om skolmatinslaget.

    • Bitte permalink
      21 april, 2010 14:49

      Ja, jag såg det! Vad härligt det var att höra dem prata om skolmaten. Hoppas våra kommunalpolitiker tittade 😉

  8. 21 april, 2010 21:59

    Vad ska du göra då?

    • Bitte permalink
      22 april, 2010 04:31

      Direktmarknadsföring via mejl. Jag ska utforma mejlen, följa upp kampanjerna (sammanställa och analysera statistik) och lite annat. Kontoret ligger mitt i smeten – Mariefredsmamman ska alltså bli Stureplanspingla 😉

  9. 21 april, 2010 23:48

    Du lär nog få göra ett inlägg till…
    Jag tar ju med mig en tidning till dig med lite info om hur det funkar i Kungliga Huddinge:-)
    Ses på fredag!

    • Bitte permalink
      22 april, 2010 04:33

      Det ska till att vara något riktigt ordentligt matnyttigt för att jag ska göra ännu ett inlägg, Lasse 😉

      Väderprognosen ser förresten lovande ut inför bokloppisen – +9 och en stor gul sol!

  10. 26 april, 2010 13:09

    Hej Bitte !

    Grattis till ditt uppdrag och lycka till !
    Din röst har varit bra för oss politiker och vi hoppas du inte tystnar helt. Du kanske kommenterar andra bloggar någon gång ! Kämpa på !

  11. Bitte permalink
    29 april, 2010 11:11

    Tack Maria! Så snart jag kommer in i mina nya rutiner blir jag nog lite alert igen. Det är svårt att lägga av helt och hållet 😉

Lämna en kommentar